spedaontherocks
New member
Hallo Peter,
das werde ich mir auf jeden Fall mal einplanen
Chris
das werde ich mir auf jeden Fall mal einplanen
Chris
Gutmann":c8vlkr2n said:C-4":c8vlkr2n said:
Thanks C-4 - thats a description I feel about the same way (I will refer to your description in another germanspeaking forum). Unfortunately, it's hard to convince boutique freaks to accept a new one in the family. But I think, the Schmidt is the only one to deliver boutiqueish (?) overdrive AND a straight rocksound - just by different playing styles. At the moment I play the schmidt most of the time on ch.2 with B/M/T cranked and Volume set to 9 o'clock, gain about 1. The volumecontrol on the guitar gives me anything from nice clean to dirt up to rhythm rock tones whithout any switching.
You're saying, you play volume at 3 o'clock - which is unbearably loud I think. For me in the band, 9 o'clock nearly beats the drummer and bass player and cuts through the mix perfectly...
Therefore, I tried really much. If the 2x12er stood on the ground, it blew between the foot. I placed were logical would prove had it on a Case, the basses fewer, and I the heights of the Kalotten at the ear. If I stood 3 meters of its away, I had to make it more loudly. Then it roared only. If I have on the side of of its away moved, I heard it no longer. Now I play stink again one normal Marshall 4x12. that hear I of everywhere. Pressure is there, and not only bass. And it sounds altogether more round. In the sample room, one can arrange himself always somehow. That so ne thing is but live. If you are the single guitarist, that is perhaps also again differently. And if a Keyboarder is there, you must fight already for your frequencies. Naja... it is past... : -)spedaontherocks":31f6iic7 said:Also, ich habe wirklich viel probiert. Wenn die 2x12er auf dem Boden stand, hat sie zwischen dem Füßen geblasen. Stellte ich sie auf ein Case, waren logischerweise die Bässe weniger, und ich hatte die Höhen von den Kalotten am Ohr. Wenn ich 3 Meter von ihr weg stand, musste ich sie lauter machen. Dann hat sie nur noch gebrüllt. Habe ich mich seitlich von ihr weg bewegt, dann habe ich sie nicht mehr gehört.
Jetzt spiele ich wieder eine stink normale Marshall 4x12. Die höre ich von überall. Druck ist da, und nicht nur Bass. Und sie klingt insgesamt runder. Im Proberaum kann man sich ja immer irgendwie arrangieren. Aber live ist das so ne Sache.
Bist Du der einzige Gitarrist, ist das vielleicht auch nochmal anders. Und wenn ein Keyboarder dabei ist, musst Du schon um Deine Frequenzen kämpfen. Naja ... es ist ja vorbei ...
Chris